Hoe stel ik de lekkerste thee samen?

Heel makkelijk! Ga naar stel je eigen thee samen en selecteer daar je thee en maximaal vijf ingrediënten. Meer weten? Lees Zo stel je zelf thee samen.

 

Ik wil zeker weten dat ik de thee morgen in huis heb, kan dat?

Als je met spoed zelf samengestelde thee nodig hebt, kun je ons het best even benaderen via post@vatille.nl.

 

Ik heb een verkeerd adres ingevoerd, hoe verander ik dat?

Geen paniek! Mail ons gewoon even. Zet je naam in de mail, je ordernummer en natuurlijk het juiste adres. Dan zorgen wij dat je thee alsnog in de juiste brievenbus terecht komt.

 

De betaling lukt niet, wat nu?

Wat vreemd dat je de betaling niet kunt voltooien. Stuur ons een mail dan bekijken we wat het probleem is en desnoods voltooien we de betaling buiten de webshop om.

 

Kan ik de thee ook in het buitenland laten bezorgen?

We bezorgen ook in België, maar nog in de rest van de wereld. Maar wanneer hier veel vraag naar is gaan we zeker uitbreiden.

 

Is het mogelijk een factuur te ontvangen van mijn bestelde thee?

Uiteraard. De orderbevestiging die je ontvangt omvat alle details zoals die in een factuur staan.

 

Kan ik aangeven wanneer ik wil dat mijn thee wordt verzonden?

Dit is helaas niet mogelijk.

 

Kan ik losse ingrediënten bestellen?

Ook dit is helaas niet mogelijk. We verkopen complete thee-blends.

 

Kan ik thee ook als cadeau bestellen en laten versturen?

Natuurlijk kan dat! Vul tijdens het bestelproces een ander afleveradres in en we zorgen ervoor dat de thee op dat adres wordt bezorgd.

 

Past de thee door de brievenbus?

Bestellingen van vijf zakjes thee (of minder) passen prima door de brievenbus.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Deze hangen af van je woonplaats. In Nederland is dit minimaal 1,99 euro, in België 6,65 euro. Bij een bestelling vanaf 50 euro zijn de verzendkosten, binnen Nederland, gratis.

Ik ben eigenlijk niet blij met de thee, kan ik het ook terugsturen?

We kunnen ons niet voorstellen dat de thee niet in de smaak valt. Maar natuurlijk mag je de thee terug sturen, ongeopend uiteraard. Stuur ons even een mail, dan vertellen we precies waar je de thee naar terug kunt sturen.

 

Ik heb mijn thee nog steeds niet binnen, wat nu?

Dat is raar, heb je wel een verzendbevestiging van ons ontvangen? Stuur ons een mail dan gaan we je thee opspeuren.

 

Kan ik de thee bij iemand anders laten bezorgen?

Ja, dat kan zeker. Vul een ander leveradres in tijdens de bestelprocedure en de thee valt bij de gelukkige in de brievenbus.

 

Wanneer wordt mijn thee op de post gedaan?

Binnen 48 uur. Zodra we je bestelling binnen hebben gaan we hier mee aan de slag. Omdat alles wat we doen handwerk is, houden we 48 uur aan.

 

Wanneer wordt mijn thee bezorgd?

We verzenden dus binnen 48 uur. Maar we proberen dit schema zoveel mogelijk na te streven:

Maandag besteld voor 21:00 : woensdag bezorgd
Dinsdag besteld voor 21:00: donderdag bezorgd
Woensdag besteld voor 21:00: vrijdag bezorgd
Donderdag besteld voor 21:00: zaterdag bezorgd
Vrijdag besteld voor 16:00 uur: zaterdag bezorgd
Zaterdag: dinsdag bezorgd
Zondag: dinsdag bezorgd

Hoe wissel ik een cadeaubon of kortingscode in?

Dit kan heel makkelijk wanneer je je winkelmandje bekijkt. Links onder de inhoud vind je een invulveld waar je je kortingscode in kunt vullen.

De code invullen kan trouwens ook op de afreken-pagina.

 

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan via iDeal, Creditcard, PayPal,  BanContact of een overboeking.

 

Hoe werkt een overboeking?

Bij een overschrijving vooraf betaal je op dezelfde wijze als wanneer je een acceptgiro in de brievenbus krijgt:
Je gaat naar je betaalrekening en met de gegevens die je krijgt van onze betaal-provider maak je een overboeking.
Deze overboeking maak je aan Mollie, het bedrijf dat al onze betalingen regelt.

Nadat je voor de optie ‘overboeking’ hebt gekozen verschijnt in je browser een kader met daarin de rekening waar je het bedrag naar kunt overmaken en het referentienummer welke je nodig hebt.

Ook is het mogelijk om deze gegevens naar jezelf te mailen zodat je de betaling later, maar binnen veertien dagen, uit kunt voeren.
Je bestelling wordt in behandeling genomen als we je betaling hebben ontvangen. Hier gaat een langere tijd overheen dan bij iDeal, houd rekening met twee werkdagen voor we je bestelling kunnen gaan samenstellen.

 

Wat als de code van mijn kortingsbon niet werkt?

Weet je zeker dat deze niet is verlopen? Stuur ons anders even een mailtje, dan kijken we met je mee.

Hoe wordt de thee verpakt?

We gebruiken zakjes van kraftpapier. Aan de binnenzijde hiervan zit een heel dun plastic laagje waardoor de thee nog langer haar kwaliteit behoudt.

Wordt er fairtrade thee gebruikt?

Ja, onze groene, zwarte en rooibos thee is fairtrade en de witte thee is van de beste en eerlijkste kwaliteit die we hebben kunnen vinden.

Hoeveel thee krijg ik thuisbezorgd?

De basis van groene-, zwarte thee en Rooibos is 20 gram. Witte thee heeft als basis 10 gram (het volume van witte thee is veel groter). Daar bovenop komen de ingrediënten die je hebt gekozen. Hoeveel gram dit is hangt af van het ingrediënt en de sterkte van de smaak die het afgeeft.

Hoeveel koppen thee kan ik maken van een zelf samengestelde thee?

Uitgaande van 200ml per kop, zal dit 20 tot 30 koppen thee zijn. Het exacte aantal hangt van meerdere dingen af: de ingrediënten die je hebt gekozen en de hoeveelheid thee die je zelf gebruikt per keer gebruikt.
Sommige ingrediënten hebben een groter volume dan andere, waardoor je er meer thee van kunt zetten. Rozenblaadjes bijvoorbeeld, zijn veel lichter dan amandelen. Denk aan het voorbeeld van een kilo veren en een kilo stenen. De kilo veren nemen natuurlijk veel meer ruimte in dan de kilo stenen.

 

Hoeveel kost een zelf samengestelde thee?

7,49 euro. Hiervoor kies je een basis en daar kun je 5 ingrediënten aan toevoegen.

 

Hoe lang is de thee houdbaar?

De thee is een jaar houdbaar mits je het koel, droog en donker bewaart. De exacte houdbaarheidsdatum staat op de verpakking.

 

Hoe wordt mijn thee-creatie gemaakt?

Met veel liefde! We hebben een kast vol ingrediënten die we iedere dag van de planken halen om de lekkerste thee samen te stellen. De basisthee gaat in een kom en daar mixen we de afgewogen ingrediënten door. Lees meer op Zo doen we dat.

 

Kan ik meer dan vijf ingrediënten toevoegen aan de thee?

Geloof ons, vijf ingrediënten is meer dan genoeg. Hoe meer ingrediënten je toevoegt aan je thee, hoe minder je namelijk van elk proeft. Vandaar dat we hebben gekozen voor dit aantal.

 

Hoe weet ik zeker dat mijn zelf samengestelde thee lekker wordt?

Allereerst zorgen wij voor de juiste verhoudingen van alle smaken. Zo zorgen we dat een thee nooit te zuur of te heet (in het geval van chili) wordt.
Afgezien daarvan gaan bijna alle smaken mooi in elkaar op wanneer je er thee van trekt. We durven dus gerust te zeggen dat elke thee lekker wordt (mits je natuurlijk wel kiest voor jou favoriete ingrediënten 😉 ).

 

Welke smaken helpen het best bij afvallen?

Kies voor groene- of witte thee, gember, citroen, sinaasappel en ginseng. Maar let op! Thee is geen wondermiddel om mee af te vallen. Het is wel een perfecte vervanger voor een glas frisdrank. Eigenlijk kan elke kop thee zonder suiker je helpen met afvallen.

 

Hoe zoet wordt mijn thee van zoete ingrediënten?

Als je een thee samenstelt met vijf zoete ingrediënten dan wordt je thee best zoet. Dat betekent namelijk dat er meer suiker in je thee gaat dan thee zelf. Maar het kan natuurlijk heel goed dat je gewoon zin hebt in een guilty pleasure!

Thee met 1 zoet ingrediënt: hier proef je nagenoeg niets van terug. Bij karamel bijvoorbeeld proef je een zachte ondertoon.

Thee met 2 zoete inrediënten: afhankelijk van de ingrediënten ga je wel proeven dat je thee iets zoeter is dan anders. Wanneer je bijvoorbeeld twee maal decoratie hebt toegevoegd, dan zal je dit in smaak nagenoeg niet terugvinden. Maar wel wanneer het gaat om karamel en chocola.

Thee met 3 zoete ingrediënten: dit ga je zeker proeven. Maar het is niet zo dat je thee heel zoet is.

Thee met 4 zoete ingrediënten: mocht je normaal gesproken suiker toevoegen aan je thee, dat is nu niet nodig. Je thee is zoet genoeg.

Thee met 5 zoete ingrediënten: lekker als je van zoet houdt!

 

Waar vind ik meer over de gezondheidseffecten van thee en smaken?

Allereerst vind je op deze pagina al onze smaken, daar staat ook wat handige info bij.

Daarnaast schrijven we regelmatig een interessant blog. Deze blogs gaan over gezondheidseffecten:

Hoe gezond is thee echt?
De kracht van ginseng
Witte thee is gezond!
Wil je afvallen?! Deze gezonde thee is je beste vriend(in)!

Ik heb een idee voor een ingrediënt in de thee, kan ik jullie deze laten weten?

Jazeker, graag zelfs! Stuur ons direct een mailtje.

Ik wil een zakelijke bestelling plaatsen, kan dat?

Natuurlijk kan dat. Onze thee dient prima als relatiegeschenk. Ook kunnen we in overleg de verpakking customizen. Neem contact met ons op voor een plan op maat.

 

Kan ik op factuur betalen?

Wanneer je namens een bedrijf bestelt kan dit. Voor een eerste bestelling die je bij ons plaatst geldt dat de factuur moet worden voldaan voor we de bestelling in orde maken. Vanaf een tweede bestelling is het mogelijk een factuur achteraf te ontvangen. Neem even contact met ons op om dit in orde te maken.

 

Kunnen jullie de thee ook naar onze relaties versturen?

Geen probleem, stuur ons je adressenbestand door en wij regelen de rest.

Wat is de allergie-informatie van jullie thee?

Ieder ingrediënt dat je bij ons kunt kiezen bevat haar eigen allergie-informatie. Lees meer op de pagina Smaken.